بصره کوچک


آرشيو مطالب

دی 1392

آبان 1392

شهريور 1392

مرداد 1392

مرداد 1391

لینک دوستان

قالب وبلاگ

زوزن تک

پنل ADSL

کتاب.تحقیق.کامپیوتر(حاج جلال)

دیار زوزن (حاج داوود)

♥دونــــــه دونــــــه♥

تنهایی

علمی-اجتماعی

نقطه سر خط

معرفی کامیون های ایران 59

با ویروس ها خداحافظی کنید

پورتال ملی مساجد کشور

یک چیزه خوبه حتما دانلود کنید.پیشنهاد میکنم

زوزن شهری در کویر(داش محسن)

جی پی اس موتور

جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زوزن و آدرس zuzancitiy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
مهدی خزائی زوزنی
رضاخزائی زوزنی
محسن خزائی زوزنی
داوود خزائی زوزنی

نويسندگان
زوزن , زوزن سیتی , بخش جلگه زوزن , مسجد , مسجد ملک زوزن , زوزن سیتی , ارگ زوزن , زوزن , یصره کوچک , قاسم آبادخرابه , مغولان , الملک بن علی زوزنی , به روایت , دکتر شهریار عدل , نویسندگی وبلاگ ,


درباره وبلاگ



شهری خفته در دل خاک
kh.mehdi27@yahoo.com

پیوند های روزانه

سیمای کاخک

سیان جرقریه اصفهان

گنجه و گنجینه

ساختن وبلاگ

شماره پیمان کارها

حمل ته لنجی با ضمانت از دبی

خرید از چین

قلاده اموزشی ضد پارس سگ

الوقلیون

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

زوزن

بنای بقای مانده از مسجد ملک زوزن

عید غدبرخم بر شیعیان وپیروان ولایت خجسته باد

عکس زیبای محراب مسجد ملک زوزن

مجموعه تاریخی زوزن یک موزه باستانی است

راه بی پایان

حکایت ملک زوزن

خوش آمدید ب زوزن سیتی

عکس زیبا از مسجد ملک زوزن

دعوت ب همکاری

زوزن به روایت دکتر شهریار عدل

خاک غریبی بر مسجد زوزن سنگینی می کند

مسجد ماک زوزن شهری که در دل خاک خفته

مسجد ملک زوزن

نمایی دور از مسجد ملک زوزن

زوزن از نمایی دیگر

زوزن بصره کوچک

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 5201
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



ساعت فلش مذهبی چت روم
قالب وبلاگ
گالری عکس


کد کج شدن تصاوير

تعبیر خواب آنلاین

کد متحرک کردن عنوان وب


کد شمارش معکوس سال جدید





Powered by WebGozar


zuzan

فرماندار شهرستان خواف استان خراسان رضوی با اشاره به خسارت وارد شده در اثر زلزله صبح امروز به مسجد ۸۰۰ ساله ملک زوزن گفت: ستون ایوان شمالی مسجد ملک زوزن در اثر زلزله دچار خسارت شد.

 

عبدالعلی جغتایی، فرماندار شهرستان خواف استان خراسان رضوی از وارد شدن خسارت به مسجد ملک زوزن بر اثر زلزله پنج ریشتری ساعات اولین امروز خواف خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: مسجد ملک یکی از مساجد تاریخی استان بوده است که با قدمتی 800 ساله در آستانه ثبت جهانی بود و زلزله به این شهرستان ستون ایوان شمالی مسجد ملک زوزن را دچار خسارت کرد.


وی با اشاره به اینکه گزارش های اولیه کارشناسان نشان می دهد که به دلیل بزرگی زلزله خسارت های جزئی به این مسجد و دو مورد از آثار تاریخی این شهرستان وارد شده است، ادامه داد: ستاد بحران شهرستان خواف در همان ساعت اولیه زلزله در این شهرستان تشکیل شد و طبق گزارش های واصله تاکنون به جز خسارت های مالی جزئی خبری از خرابی شدید و یا تلفات جانی به خاطر زلزله در سطح شهرستان نبوده است.

 

وی افزود: زمین لرزه 5.4 ریشتری بامداد امروز که حدود ساعت 2و 30 دقیقه اتفاق افتاد دو پس لرزه شدید داشت که یکی 3.5 و دیگری 4 ریشتر بود و دهیاران، بخشداران و همچنین اعضای شوراهای شهر و روستایی خواف برای بررسی مناطق تحت پوشش خود اعزام شدند و در حال بررسی میزان دقیق خسارت های احتمالی هستند و طبق برآوردهای اولیه خسارت وارد شده به این مسجد و دو اثر تاریخی بیش از 300 میلیون ریال بوده است که پس از بررسی های دیگر میراث فرهنگی در راستای جبران خسارات وارد شده عمل می کند.

 

 وی ادامه داد: اثر تاریخی مسجد ملک زوزن نیز که در دشت خواف قرار دارد متعلق به قرن هفتم هجری است.

تاکنون در سطح شهر خواف 200 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 89 اثر به ثبت ملی رسیده و تنها دو اثر کاندیدای ثبت جهانی هستند که شامل آسباد نشتیفان و مسجد ملک زوزن است.

 

عملیات بازسازی مسجد ملک زوزن به زودی آغاز می شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف با اشاره به آغاز بازسازی مسجدملک زوزن در آینده نزدیک گفت: میزان خسارات وارده به این مسجد بر اثر زلزله ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

علی محمدی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف استان خراسان رضوی با اشاره به میزان خسارات وارد شده به مسجد ملک زوزن این شهرستان در اثر زلزله به خبرنگار شبستان گفت: این مسجد در زلزله اخیر حدود 15درصد آسیب دید.

وی افزود: خوشبختانه آسیب دیدگی این مسجد جدی نبوده و با تخصیص اعتبارات لازم به زودی بازسازی اساسی مسجد و بناهای آسیب دیده آغاز می شود ضمن اینکه بازسازی مقدماتی آن از چند روز گذشته آغاز شده است.

وی میزان آسیب دیدگی مسجد ملک زوزن را جزئی دانست و گفت: میزیان آسیب دیدگی این مسجد بین 10 تا 15 درصد است و باید مرمت و بازسازی آن مورد توجه قرار گیرد چرا که این مسجد با قدمت 800 ساله یکی از آثار تاریخی کشور محسوب می شود.

محمدی با اشاره به اینکه میزان خسارات وارد شده به این مسجد در مرحله اول توسط کار شناسان حدود 100 میلیون تومان اعلام شد و تصریح کرد: این مبلغ تامین اعتبار شده و به زودی عملیات بازسازی این مسجد تاریخی پس از  انجام مراحل مقدماتی آغاز می شود.

اثر تاریخی مسجد ملک زوزن که در دشت خواف قرار دارد متعلق به قرن هفتم هجری است که با قدمتی 800 ساله در آستانه ثبت جهانی است و زلزله به این شهرستان ستون ایوان شمالی مسجد ملک زوزن را دچار خسارت کرد.
پایان پیام/

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: ترك‌هاي مسجد زوزن در پي وقوع زلزله 5.4 ريشتري در شهرستان خواف عميق‌تر شده است.

حسين عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)_منطقه خراسان، با بيان اين مطلب اظهارداشت: بنا بر گزارش اداره ميراث فرهنگي واحد خواف ترك‌هاي برخي از اين آثار عميق‌تر شده‌اند ولي تاكنون گزارش ريختگي نداشته‌ايم.

وي تصريح كرد: هنوز گزارش‌هاي كارشناسي در مورد زلزله يكشنبه شب شهرستان خواف تهيه نشده است اما به زودي اين گزارش‌ها تهيه مي‌شود و ابعاد آثار اين زلزله مشخص خواهد شد.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي تاكيد كرد: گزارش‌هاي اوليه حاكي از تخريب نيست.

تبلیغات
اینجا محل تبلیغات متنی شماست



:: برچسب‌ها: زوزن, مسجد , بخش جلگه زوزن,

نوشته شده توسط مهدی خزائی زوزنی در شنبه 19 مرداد 1391





Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by zuzancitiy This Template By Theme-Designer.Com